Πάνος Σκουρλέτης | Βουλευτής Επικρατείας

           Σημεία από τη συνέντευξη του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Πάνου Σκουρλέτη, στον ΑΝΤ1

 

                                     Να σταματήσει η κυβέρνηση να κρύβεται πίσω από επικοινωνιακές τακτικές damagecontrol

 

Με σύγχυση, αμφιβολίες και διάχυση ευθυνών προσπαθεί η κυβέρνηση της ΝΔ να διαχειριστεί τις συνέπειες για την ίδια, από την τραγωδία στα Τέμπη, όταν η κοινωνία απαιτεί σαφείς απαντήσεις για τη μη ολοκλήρωση των αυτόματων συστημάτων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ, την κατάργηση του δεύτερου κέντρου ελέγχου, τις ευθύνες για την τοποθέτηση του συγκεκριμένου σταθμάρχη παρά το ηλικιακό όριο και πολλά ακόμη ζητήματα που βρίσκονται υπό διερεύνηση, επεσήμανε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και υποψήφιος βουλευτής στον Βόρειο Τομέα Αθηνών, Πάνος Σκουρλέτης, μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα», με τον Γιώργο Παπαδάκη και την Μαρία Αναστασοπούλου.

Ακολουθούν σημεία της συνέντευξης:

Τι βλέπουμε τις τελευταίες ημέρες, το οποίο επανέλαβε πριν από λίγο ο κ. Γεωργιάδης; Υπάρχει μια τακτική εκ μέρους της ΝΔ ώστε να δημιουργήσει σύγχυση και αμφιβολίες, μιλά για διάχυση ευθυνών, κάνει μια διαχείριση κρίσης, το λεγόμενο damagecontrol, για να εδραιωθεί η πεποίθηση στον κόσμο ότι περίπου όλοι ίδιοι είναι, όλοι είναι συνυπεύθυνοι. Δεν είναι έτσι. Πρέπει να συγκεκριμενοποιηθούν τα πράγματα. Το σύστημα δεν είχε ολοκληρωθεί λόγω των καθυστερήσεων επί κυβέρνησης ΝΔ, παρότι ήταν δρομολογημένη και σε ορισμένα τμήματα είχε μπει η τηλεδιοίκηση. Προϋπόθεση για την τηλεδιοίκηση είναι να έχει ολοκληρωθεί η διπλή γραμμή. Η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή ολοκληρώθηκε το 2018. Παράλληλα, υπήρχαν συμβάσεις που είχαμε παραλάβει από την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες είχαν κολλήσει. Τις ξεκολλήσαμε και είναι αδιανόητο αυτό που συνέβη, όπως είναι αδιανόητο το άλλο χατίρι που έκανε στην  Hellenic Train, το γεγονός ότι την απάλλαξε από την υποχρέωση να κάνει επενδύσεις 750 εκατομμυρίων, που έγιναν 150 εκατομμύρια. Είναι το σημερινό πρωτοσέλιδο της Εφημερίδας των Συντακτών. Άρα εδώ υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες, μη κρυβόμαστε πίσω από γενικόλογες συγγνώμες. Η συγγνώμη για να είναι ειλικρινής πρέπει να έχει περιεχόμενο.

Αυτό που απαιτείται είναι να δοθούν σαφείς απαντήσεις, να γίνει έρευνα σε βάθος, συγκεκριμένη ανάληψη ευθυνών, από όποιους έχουν την ευθύνη και όχι διάχυση των ευθυνών. Αυτή είναι η στάση μας και εδώ έχουμε μια σειρά από γεγονότα. Κατά το πρόσφατο παρελθόν ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ανέδειξε αυτά τα ζητήματα. Πριν μια εβδομάδα ρωτούσαμε τον κ. Καραμανλή και μας έλεγε «ντροπή σας να θέτετε θέματα ασφάλειας».

Ανεξάρτητα εάν λειτουργούσε ο, παλαιάς τεχνολογίας, πίνακας και έδινε πληροφορία και εάν, τελικά, το είδε, το αξιολόγησε και τι έπραξε ο σταθμάρχης, υπήρχε ένα δεύτερο σύστημα στην οδό Καρόλου, στα κεντρικά, με 24ωρη βάρδια, 3 οκταωρίες. Ένας πίνακας, που λειτουργούσε μέχρι το 2020, από τον οποίο μπορούσαν να ελέγξουν την κίνηση των τρένων πανελλαδικά. Αυτό έδινε τη δυνατότητα, προφανώς όχι να υπάρξει μηχανισμός αυτόματης πέδησης και να παρέμβει στο ανθρώπινο λάθος, αλλά μέσω της ραδιοτηλεφωνίας να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη, με τον μηχανοδηγό. Γιατί ο ΟΣΕ το κατάργησε;  Γιατί απέλυσε κόσμο; Γιατί μείωσαν το προσωπικό; Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη ευθύνη. Θα τα βρει η Δικαιοσύνη, που λέει και ο κ. Γεωργιάδης. Γιατί είναι 700 εργαζόμενοι τώρα όταν ήταν 1200 όταν παραλάβατε; Ξέρετε γιατί; Το ίδιο κάνετε στα νοσοκομεία, το ίδιο κάνετε σε όλες τις ΔΕΚΟ, θέλετε όλα να τα δίνετε σε ιδιώτες εργολάβους, μειώνετε το υποτιθέμενο κόστος, αλλά αγνοείτε το κόστος της ζωής. Αυτό δεν είναι κοινή μας ευθύνη. Με τον νόμο Πλεύρη θα δούμε τέτοιες καταστάσεις στα νοσοκομεία, είναι καταστροφική αυτή η πολιτική, που απαξιώνει τον Δημόσιο τομέα.

Υπάρχουν κάποιοι γενικοί κανόνες -και αποκλείεται να μη το ξέρει ο κ. Γεωργιάδης- που διέπουν το καθεστώς της κινητικότητας. Από εκεί και πέρα, όταν ανοίγει μια θέση έχει κάποιες ιδιαίτερες προϋποθέσεις. Δεν μπορείς να πας οπουδήποτε, ανεξάρτητα από το τι γνωρίζεις και τι κάνεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε όριο τα 48 έτη για τον σταθμάρχη, κάτι που έρχεται και το «κουκουλώνει» εκ των υστέρων, για ποιους λόγους, θα μάθουμε, ο ίδιος ο υπουργός δια της υπογραφής του στο τέλος Μαΐου. Το γεγονός ότι είναι ειδική θέση επιβεβαιώνεται καθώς αυτός ο άνθρωπος για να αναλάβει πρέπει να περάσει από κάποια εκπαίδευση. Εδώ έχει να κάνει και με την ηλικία, γιατί άλλο είναι να εκπαιδεύεις κάποιον στα 30 και στα 35 του και άλλο στα, παρά κάτι, 60. Εκ των πραγμάτων φαίνεται ότι ήταν μια λάθος μετάταξη και είναι πολύ πιθανό να είναι αποτέλεσμα ρουσφετιού.