Πάνος Σκουρλέτης | Στέλεχος Νέας Αριστεράς, πρώην Υπουργός

Η εκδικητική απόλυση ιδιωτικής εκπαιδευτικού από το Αρσάκειο αποκαλύπτει την εργοδοτική ασυδοσία που έχει επιβληθεί με τους νόμους της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ιδιωτική εκπαίδευση

Ερώτηση με πρωτοβουλία των Νίκου Φίλη και Πάνου Σκουρλέτη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Υπογράφεται από 43 βουλεύτριες και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και έχει ως εξής:

|=> Στις 22 Αυγούστου έγινε γνωστό ότι η εκπαιδευτικός και συνθέτρια Τατιάνα Ζωγράφου απολύθηκε μετά από 25 έτη απόλυτα επιτυχημένη διαδρομή στο νηπιαγωγείο του Αρσακείου Ψυχικού. Πρόκειται για μια ακόμα περίπτωση εκδικητικής απόλυσης που γίνεται με το νόμο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ήδη, από την θέσπιση του νόμου αυτού, ήταν βέβαιο ότι η επιβολή των απολύτως ελεύθερων, αναιτιολόγητων καταγγελιών σύμβασης, θα γεννούσε “τέρατα”.

Η περίπτωση, όμως, αυτή οφείλεται αφενός στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, που εκφύλισε τα ιδιωτικά σχολεία σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και απορρύθμισε πλήρως τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και με την επιβολή των απολύτως ελεύθερων, αναιτιολόγητων καταγγελιών σύμβασης, συνδέεται αφετέρου με την υπόθεση Λιγνάδη, μια υπόθεση με πολιτικές προεκτάσεις.

Αρχικά η διοίκηση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας υπήρξε απρόθυμη να διερευνήσει την καταγγελία των αποφοίτων του Αρσακείου, ώστε να υπάρξει κάθαρση, υποδεικνύοντας στους αποφοίτους τη δικαστική οδό. Εξάλλου, και η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν ανέλαβαν τη θεσμική τους ευθύνη στην υπόθεση της καταγγελίας των αποφοίτων του Αρσακείου. Mετά την πρωτόδικη καταδίκη Λιγνάδη, η διοίκηση, προφανώς ως μια απόπειρα “φρονηματισμού”, απολύει την πολυτάλαντη Τατιάνα Ζωγράφου, με σπουδές και διπλώματα μουσικής και παιδαγωγικών στην Ελλάδα και στην Αγγλία και με συγγραφικό και μουσικό έργο για παιδιά, δισκογραφία, συνεργασίες με γνωστούς μουσικούς, συναυλίες, με πίστη στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, όπου εκπονεί διδακτορική διατριβή, αλλά και πνεύμα ακτιβισμού, εθελοντισμού, ανιδιοτέλειας.

Εύλογα η ΟΙΕΛΕ στο αριθ. Πρωτ. 2333/13-9-2022 Δελτίο Τύπου καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, τα εξής: “η συνάδελφος «τόλμησε» να εκφράσει στον προσωπικό λογαριασμό που διατηρεί στο fb την άποψη πως συμπαρίσταται στο αίτημα των αποφοίτων του σχολείου προκειμένου να ληφθεί, εκ μέρους της διοίκησης της Φ.Ε., κάθε απαιτούμενο μέτρο, ώστε να χυθεί άπλετο φως στο θέμα καταγγελιών για σεξουαλικά κακοποιητικές συμπεριφορές εκ μέρους εκπαιδευτικών εις βάρος ανήλικων παιδιών. Οι καταγγελίες προέκυψαν μέσα από την υπόθεση Λιγνάδη, λόγω του ότι ο καταδικασμένος πια πρωτοδίκως για δυο βιασμούς ανηλίκων ήταν επί σειρά ετών καθηγητής στον Θεατρικό Όμιλο των σχολείων τής ΦΕ. Και σε αυτή την περίπτωση απόλυσης (όπως και σε δεκάδες άλλες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης), το επιχείρημα περί επιβολής ελεύθερων απολύσεων για λόγους «αξιολόγησης του προσωπικού» αποδεικνύεται φαιδρό. Η Τατιάνα με την πορεία της στο σχολείο και την τεράστια αναγνώρισή της δεν θα μπορούσε ποτέ να απολυθεί για την ποιότητα της εργασίας της ως Νηπιαγωγός και μουσικοπαιδαγωγός του Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ψυχικού. Ο λόγος ήταν άλλος… Η διοίκηση της Φ.Ε. την κάλεσε με την λήξη του σχολικού έτους «να αποδείξει και να τεκμηριώσει» μέρος όσων αναφέρονται σε αναρτήσεις της. Εν συνεχεία, παρά τις σαφείς εξηγήσεις της συναδέλφου μας που τόνισε με κάθε τρόπο ότι η παρέμβασή της γίνεται γιατί έχει την πεποίθηση ότι δεν νοείται δάσκαλος ή δασκάλα που στέκει απέναντι από τους μαθητές και όχι πλάι τους, προχώρησε στην καταγγελία της σύμβασής της. Είναι σαφές ότι η εκδίωξη της Τατιάνας Ζωγράφου από την εργασία της έχει εκδικητικά χαρακτηριστικά και ταυτόχρονα επιβάλλεται ως απόπειρα φρονηματισμού/σωφρονισμού των υπολοίπων συναδέλφων της.”. Περαιτέρω, η ΟΙΕΛΕ για την απόλυση αυτή, καθώς και για άλλες περιπτώσεις εκδικητικών απολύσεων θα προσφύγει στην Επιτροπή Αναφορών του ευρωκοινοβουλίου.

Αναντίρρητα, σε μια ευνομούμενη πολιτεία δεν είναι αποδεκτή η συγκάλυψη και η εκδικητικότητα. Αντίθετα, η (χρηστή) διοίκηση διερευνά, καταλογίζει τον παρανομούντα και προστατεύει τον αδικούμενο. Αντιλαμβάνεται το σχολείο ως χώρο ελευθερίας, έκφρασης και αλληλεγγύης. Στέκεται στο πλευρό των μαθητών και σε καμία περίπτωση δεν επιτίθεται στην εκπαιδευτικό, που έπραξε το αυτονόητο, υπερασπίστηκε δηλαδή τους μαθητές της.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός

1. Ποια είναι η θέση της στην απόλυση της εκπαιδευτικού Τατιάνας Ζωγράφου μετά από 25ετή επιτυχημένη διαδρομή στο νηπιαγωγείο του Αρσακείου Ψυχικού;
2. Θα καταργήσει τον ισχύοντα νόμο βάσει του οποίου λαμβάνουν χώρα εκδικητικές, καθώς και απολύτως ελεύθερες, αναιτιολόγητες καταγγελίες σύμβασης; Θα επαναφέρει το ειδικό προστατευτικό καθεστώς για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς;