Πάνος Σκουρλέτης | Στέλεχος Νέας Αριστεράς, πρώην Υπουργός

 
Επιμονή σε μια παράλογη πρόβλεψη για πλευρικά διόδια στη Βαρυμπόμπη
 
Δύο τοποθετήσεις  στη  συζήτηση στη Βουλή για την επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, με θέμα «Να κλείσει οριστικά το θέμα των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και να εξεταστούν σοβαρά εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την κοινωνία των πολιτών».
 
 Από το Δελτίο Τύπου:
Σε δύσκολη θέση βρέθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, όπου με οξύτητα, αρνητικούς χαρακτηρισμούς, αλλά και με αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ, επιχείρησε να συσκοτίσει την απάντηση στην ξεκάθαρη ερώτηση που του τέθηκε, μέσω της διαδικασίας της επίκαιρης ερώτησης, από τον βουλευτή Επικρατείας και Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Πάνο Σκουρλέτη, για το αν η κυβέρνηση θα κλείσει οριστικά το θέμα της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη. Είναι χαρακτηριστικό, ότι για να προκαλέσει σύγχυση σε σχέση με τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τον εγκάλεσε επειδή στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης δεν έθεσε θέμα διοδίων, όταν είναι γνωστό ότι αποκλειστικός στόχος εκείνης της διαδικασίας ήταν η αναθεώρηση της χρηματοδότησης, προς όφελος του Δημοσίου, για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων που είχαν «παγώσει».
Τελικά, ο αρμόδιος υπουργός, αφού έκανε αναδρομή στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ και στο σύνολο της πολιτικής του κι αφού είπε ότι διόδια δεν θα μπουν, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι διόδια θα μπουν, αλλά με αναστολή τριών ετών, γιατί στο μεταξύ πρέπει να γίνει διαγωνισμός για ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων! Δυστυχώς, ο κ. Καραμανλής δεν απέφυγε να εκφραστεί υποτιμητικά και για τους κατοίκους της περιοχής που αντιδρούν και που θα αντιμετωπίσουν το μεγαλύτερο πρόβλημα και από τα διόδια, αλλά και από την ανακατασκευή του κόμβου της Βαρυμπόμπης, εάν υλοποιηθούν τα σχέδια της κυβέρνησης. Απευθυνόμενος στον Πάνο Σκουρλέτη, του είπε «ανησυχήσατε για τους Κηφισιώτες»; Υπενθυμίζεται ότι τον οικισμό Αδάμες, που είναι στην «πρώτη γραμμή» των περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών επιπτώσεων, τον είχαν αφήσει να καεί το περασμένο καλοκαίρι. Η ίδια περιοχή είχε πληγεί ιδιαίτερα στον μεγάλο σεισμό του 1999 .
 
Η επίκαιρη ερώτηση είχε ως θέμα: «Να κλείσει οριστικά το θέμα των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και να εξεταστούν σοβαρά εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την κοινωνία των πολιτών».
 
-> Στην πρωτολογία  επισήμανθηκε :
Κύριε υπουργέ, αρχικά η συγκεκριμένη επίκαιρη είχε κατατεθεί ως γραπτή ερώτηση στην οποία δεν θεωρήσατε σκόπιμο να απαντήσετε στον προβλεπόμενο χρόνο. Είμαι βέβαιος ότι όταν επισκέπτεστε οδικώς τον ιδιαίτερο τόπο καταγωγής σας παίρνετε την Εθνική Οδό και θα έχετε περάσει οπωσδήποτε από τον κόμβο της Βαρυμπόμπης ή από τον Άγιο Στέφανο και θα έχετε διαπιστώσει ότι αυτοί οι κόμβοι βρίσκονται ουσιαστικά εντός του οικιστικού ιστού. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι δεν αποτελούν αμιγώς εθνικό δίκτυο, αλλά εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες για χιλιάδες πολίτες. Και με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια, χωρίς να αθροίζουμε αυτό που θα αποτυπωθεί στην τελευταία απογραφή του πληθυσμού, στην ευρύτερη περιοχή οι Δήμοι έχουν αυξήσει τουλάχιστον κατά 7 με 10% τον πληθυσμό τους, είναι εντελώς παράλογη η επιλογή, βασιζόμενη σε έναν λάθος σχεδιασμό, μια λάθος σύμβαση του 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ, να υπάρξουν διόδια σε εκείνα τα σημεία, έστω και πλευρικά, αλλάζοντας τον αρχικό σχεδιασμό.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεστε και δημιουργείτε επιπρόσθετα προβλήματα. Χωρίς να απαντήσετε στην ανάγκη επανασχεδιασμού αφαιρώντας την πρόβλεψη για τα διόδια, μιλάτε για την ανακατασκευή του συγκεκριμένου κόμβου στη Βαρυμπόμπη, ένα έργο που θα πάρει γύρω στα 2,5 χρόνια στην καλύτερη των περιπτώσεων, παροχετεύοντας όλη την κίνηση μέσα στον οικιστικό ιστό των γύρω περιοχών. Πρόκειται για κάτι ακατανόητο που δείχνει μειωμένη ευαισθησία απέναντι στους μόνιμους κατοίκους, μιας περιοχής που «κόβεται», ούτως ή άλλως, από την Εθνική Οδό και δεν έχει καμία λογική αυτή η εμμονή. Οι κάτοικοι σας έχουν καταθέσει υπομνήματα, δεν έχουν υπάρξει απαντήσεις από τη μεριά σας. Το μόνο που ξέρουμε είναι τις ενστάσεις της κοινοπραξίας και θέλουμε να μας πείτε, εν πάση περιπτώσει, τι ακριβώς σκέφτεστε να κάνετε πάνω σε αυτά τα ζητήματα, αν τελικά είστε ο αποκλειστικός εκφραστής των συμφερόντων και των αιτιάσεων της κοινοπραξίας.
 
–> «Να περάσουν υπό δημόσιο έλεγχο τα εθνικά δίκτυα»
 
Στη δευτερολογία αναφέρθηκε:
Κύριε υπουργέ, πέρα από την αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ, θα περίμενα να ακούσω κάποια στοιχεία της δικής σας αντίληψης, ως εν ενεργεία υπουργός, για το πως πρέπει να σχεδιάζονται τα Δημόσια έργα. Διότι η εποχή που το δημόσιο συμφέρον έμπαινε στο τέλος και προτεραιότητα ήταν τα συμφέροντα των κατασκευαστικών εταιρειών μας βούλιαξε. Έρχεστε εδώ και επιβεβαιώνετε ότι είναι πάγια θέση σας η λάθος πρόβλεψη, με βάση τη σύμβαση του 2007, να υπάρχουν εκεί διόδια. Και εμμένετε σε κάτι παράλογο, που μόλις στην αρχή της απάντησής σας ομολογήσατε ότι είναι λάθος. Είστε διατεθειμένος να το διορθώσετε; Φαίνεται πως όχι.
Κατά κακή σας τύχη μιλάτε σε κάποιον ο οποίος διετέλεσε επί 13 μήνες υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και όταν είχαν έρθει τότε οι κάτοικοι και οι δήμαρχοι της περιοχής και με είχαν δει, τους είχα πει ότι αποκλείεται να μπει η υπογραφή μου στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, είναι γνωστά και δημόσια αυτά, ήταν δημόσιες οι δηλώσεις. Ρωτήστε τον κ. Θωμάκο, τον δήμαρχο της Κηφισιάς που ήταν επικεφαλής, σε εκείνη τη συνάντησή μας. Εγώ τους βλέπω αυτούς τους ανθρώπους, συζητώ μαζί τους. Η δική σας κυβέρνηση σνομπάρει τον κόσμο. Η δική σας κυβέρνηση έχει κλειστές πόρτες. Γιατί έκανα εκείνες τις δηλώσεις; Διότι είναι παράλογη, ευθύς εξαρχής, η χωροθέτηση εκεί των συγκεκριμένων διοδίων. Εσείς πήγατε τώρα στην «περήφανη διαπραγμάτευση» και φτάσατε στα capital controls για να μας πείτε ότι δεν έχετε κανένα διαφορετικό σχεδιασμό.
Εντάξει, αναλάβατε αυτή την ευθύνη, αλλά σας λέω και κάτι άλλο ακόμα. Σήμερα θα έπρεπε η ελληνική Πολιτεία, όχι μόνο να μη κάνει τέτοια τραγικά λάθη, αλλά να επανεξετάσει συνολικά τη σχέση που έχει το κράτος με τα οδικά δίκτυα. Διότι τα οδικά δίκτυα, όπως και τα δίκτυα ενέργειας, όπως και τα δίκτυα ύδρευσης και όλα όσα υπάρχουν, θα έπρεπε να περάσουν πια οριστικά στον δημόσιο έλεγχο. Τέλειωσε ο κύκλος αυτών των ΣΔΙΤ, αυτής της αντίληψης της παραχώρησης, όπου κερδίζουν εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος οι εργολάβοι. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό. Σας είχα κάνει από εδώ μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση, όταν είχαμε την πρόσφατη εμπειρία της Αττικής Οδού με την κακοκαιρία. Την οποία ετοιμάζεστε να την παραχωρήσετε πάλι για κάποια χρόνια. Μια «χρυσοτόκο όρνιθα». Όταν θα μπορούσε να την αναλάβει ένας δημόσιος φορέας και ένα μέρος του αντιτίμου των διοδίων να πηγαίνει στα κοινωνικά ταμεία. Αυτή είναι μια διαφορετική αντίληψη, πέρα από τον παλιό κρατισμό και πέρα από τον αγοραίο νεοφιλελευθερισμό που θέλει να τα παραδίδει όλα στα ιδιωτικά συμφέροντα. Είστε πάρα πολύ μακριά από αυτό, το δέχομαι, είστε συνεπής σε αυτό που θέλατε να κάνετε, συνεχίστε έτσι. Αλλά και εδώ, όμως, είστε λάθος.