▶ “Επιτέλους θα απολογηθεί κάποιος στους Δήμους για την προσπάθεια αποδόμησης του ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ;”
 
📎 Δήλωση | 9/4/2021
 
Μετά την αναγνώριση «μειονεκτημάτων που πρέπει να διορθωθούν άμεσα» στο δήθεν νέο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» εμπνεύσεως του πρώην Υπουργού Εσωτερικών προκειμένου να αποδομήσει το επιτυχημένο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, περιμέναμε από την νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να επιλέξει, έστω και καθυστερημένα, τον ορθό δρόμο και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις ανάγκες ενίσχυσης των Δήμων. Είχαμε από την αρχή επισημάνει την ανάγκη καθορισμού πλαφόν με τα κριτήρια του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ» προκειμένου να διατηρηθεί η στρατηγική στόχευση ενίσχυσης των περιφερειακών Δήμων με τρόπο διαφανή και δίκαιο.
Στην ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε μόλις χθες (υπ’ αρ. 6302/2021, ΦΕΚ Β΄ 1399) δυστυχώς δεν βλέπουμε την αναμενόμενη διόρθωση των αναγνωρισθέντων «μειονεκτημάτων». Αντ’ αυτού διαπιστώνουμε την υιοθέτηση μεν επιβολής πλαφόν αλλά σε λανθασμένη κατεύθυνση και με τρόπο που η κατηγοριοποίηση δικαιούχων και ο καθορισμός πλαφόν:
Αλλοιώνουν, σε σημείο εκμηδενισμού, τον περιφερειακό χαρακτήρα του προγράμματος, όπως αυτός είχε με επιτυχία σχεδιαστεί από τον «ΦΙΛΟΔΗΜΟ» προκειμένου να καλυφθούν αυξημένες και επιτακτικές ανάγκες των περιφερειακών Δήμων για έργα στον κρίσιμο τομέα της ύδρευσης – αποχέτευσης, αγροτικής οδοποιίας κλπ.
• Τιμωρούν, ουσιαστικά, όσους Δήμους εργάστηκαν σκληρά για να υλοποιήσουν και να εντάξουν έργα στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ», καθώς και όσους παρά την πανθομολογούμενη υποστελέχωση των τεχνικών κυρίως υπηρεσιών τους, έχουν ξοδέψει σημαντικούς οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους για την προετοιμασία των προτάσεών τους, που βλέπουν τώρα να ανατρέπονται με την εκ των υστέρων επιβολή πλαφόν
Αναγκάζουν τους Δήμους, που ήδη έχουν υποβάλει προτάσεις (με τον προϋπολογισμό του Προγράμματος να έχει ήδη καλυφθεί) να επιλέξουν μεταξύ εξίσου σημαντικών και απολύτως αναγκαίων έργων προκειμένου να «χωρέσουν» στο πλαφόν
Εισάγουν εξαιρέσεις από το πλαφόν με τρόπο ανορθόδοξο, όπως πχ στην κατηγορία αποκατάστασης ΧΑΔΑ, όπου ανακύπτει το ερώτημα αν αφορά όσα έργα είχαν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι», ή στα Ειδικά Σχολεία, που σαφώς αποτελούν προτεραιότητα αλλά αδήριτες ανάγκες υφίστανται για το σύνολο των Σχολείων.
Όλα αυτά ξεκίνησαν από μια μικροκομματική τακτική χάριν της οποίας έπρεπε να θυσιαστεί ο «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» και να στηθεί ένα δήθεν νέο πρόγραμμα, το οποίο όχι μόνο εισήγαγε πελατειακές λογικές αλλά καθυστέρησε την υλοποίηση σημαντικών έργων για την τοπική αυτοδιοίκηση και με τα εκ των υστέρων «μπαλώματα» θέτει σε κίνδυνο την υλοποίηση έργων πνοής, όπως αυτά στον κρίσιμο τομέα της ύδρευσης για την ασφαλή πρόσβαση στο δημόσιο αγαθό του ασφαλούς πόσιμου νερού.
Και βέβαια, όλα αυτά θα είχαν αποφευχθεί εάν απλώς συνεχιζόταν η επιτυχής υλοποίηση του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ», στον οποίο είχαν ενταχθεί, σε χρονικό διάστημα 1,5 έτους περίπου, 502 έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,302 δις ευρώ ενώ αντίστοιχα στο νέο πρόγραμμα κατάφεραν να ενταχθούν μόλις 20 έργα με προϋπολογισμό περίπου 40 εκ ευρώ.
Θα απολογηθεί επιτέλους κάποιος στους Δήμους και τους δημότες τους για όλα αυτά, κ. Πέτσα;
Scroll Up